Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie / Niemiecka firma przesuwa granice fleksodruku z technologią Flexcel NX

Niemiecka firma przesuwa granice fleksodruku z technologią Flexcel NX

Zecher GmbH, producent wałków rastrowych z siedzibą w niemieckim Paderborn, z powodzeniem zakończył projekt mający pokazać, jak spójne, wysokiej jakości wyniki można uzyskać w przypadku różnych opakowań wykonanych techniką fleksodruku przy użyciu kolorów procesowych CMYK i zaawansowanych technologii. Projekt zrealizowany we współpracy z wieloma partnerami, w tym z firmą Miraclon, która dostarczyła płyty, miał udowodnić, że fleksodruk umożliwia odwzorowanie jednolitego koloru i obrazu na różnych podłożach.

Aby maksymalnie podkreślić znaczenie praktyczne, wybrano skomplikowane obrazy, jakie często widuje się na opakowaniach żywności, kawy, tytoniu, kosmetyków i karmy dla zwierząt. We wszystkich projektach występowały subtelne gradienty w wysokich światłach oraz drobne szczegóły w wysokich zakresach tonalnych. Wyjątkowym wyzwaniem dla fleksodruku CMYK okazał się bardzo kontrastowy motyw przedstawiający twarz kobiety, całkowicie pokrytą złotym makijażem. Motyw ten był także inspiracją motto projektu: „Together for Golden Results” (Razem sięgniemy po złoto).

Wykonano trzy opakowania: opakowanie giętkie (wydrukowane na folii BOPP), wstępny nadruk na tekturze falistej całkowicie pokrytej z jednej strony papierem o gramaturze 135 g/cm2 oraz torbę papierową wykonaną z powlekanego na biało papieru kraft o gramaturze 100 g/cm2.

Wszystkie trzy projekty wydrukowano przy użyciu wałków rastrowych firmy Zecher wyposażonych w jej technologię grawerowania SteppedHex. Ta nowatorska metoda grawerowania cechuje się unikatową, specjalną geometrią ułożonych naprzemiennie komórek, która pomaga zoptymalizować jakość druku.

Trzy projekty, jedna technologia Flexcel NX Plate

Wszystkie trzy projekty wykonano przy użyciu płyt Flexcel NX Plates, w których zastosowano raster Kodak Maxtone SX zoptymalizowany pod kątem systemu Flexcel NX System oraz raster 60 l/cm (152 lpi). „Wybraliśmy technologię Flexcel NX Plate z uwagi na jej mocną pozycję na rynku flexo i kontrolowane przenoszenie farby” — wyjaśnia Jörg Rohde, szef technologii zastosowań w firmie Zecher.

Środki techniczne do wykonania opakowania giętkiego zostały zapewnione przez firmę Windmöller & Hölscher (W&H), producenta maszyn i systemów, w jej Centrum Technologii Druku w Lengerich w Niemczech. Ponieważ znajduje się tam system Flexcel NX Ultra firmy Miraclon, płyty fleksograficzne mogły zostać wykonane na miejscu.

Wstępny nadruk na tekturze falistej został wykonany w firmie Christiansen Print w Ilsenburgu w Niemczech za pomocą płyt Flexcel NX Plates od Schawk Goslar. Natomiast papierową torbę wydrukowano w firmie Stenqvist Austria przy użyciu płyt Flexcel NX Plates od Flex-Punkt Druckformen GmbH.

„Złoto” przekonuje pod każdym względem

Z powodu pandemii COVID-19 wystąpiły pewne opóźnienia w realizacji projektu, jednak jego efekt robił wrażenie ze względu na spójność kolorów i wyjątkowo wąskie tolerancje na wszystkich podłożach, a także niesamowitą jakość obrazu w gradientach i drobnych szczegółach. Odwzorowanie „złotej” twarzy wykonane wyłącznie przy wykorzystaniu możliwości fleksodruku CMYK, bez żadnych dodatkowych kolorów spotowych, było równie imponujące.

„Stosując współczesny fleksodruk, udało nam się pokazać wysoką spójność kolorów i uzyskać porównywalne wyniki dla różnych produktów i podłoży – mówi Rohde. – Projekt potwierdził, że nasza technologia grawerowania wałków rastrowych Zecher SteppedHex pozwala uzyskać najwyższe poziomy spójności kolorów w różnych zastosowaniach fleksodruku, a technologia Flexcel NX Plate od Miraclon pomogła nam tego dokonać. Po precyzyjnym dopasowaniu wszystkich parametrów procesu, równie wspaniałe rezultaty są w pełni osiągalne w rzeczywistych warunkach produkcyjnych”.

„Cieszymy się, że jesteśmy częścią projektu, który przesuwa granice fleksodruku – dodaje Nilgun Turan, dyrektor ds. marketingu na Europę w firmie Miraclon. – Płyty Flexcel NX Plates dzięki stabilności, zoptymalizowanemu przenoszeniu farby i szerokiej rozpiętości tonalnej, umożliwiają większy gamut kolorów, co jest warunkiem powodzenia projektów wykorzystujących złoty kolor w CMYK – za każdym razem. Rezultaty tego projektu są wyraźnym potwierdzeniem, że innowacje nadal będą motorem rosnących sukcesów flexo na rynku”.

  • Obecnie 5 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 5/5 (1 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Organizator Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku RemaDays Warsaw poinformował, że ze względu na obecną sytuację epidemiczną wydarzenie nie odbędzie się w pierwszej połowie roku 2021. W komunikacie czytamy, że aktualnie prowadzone są rozmowy o możliwości zorganizowania specjalnej edycji targów w drugiej połowie roku. O szczegółach dowiemy się najpóźniej do końca kwietnia.

Polski Drukarz sp. z o.o., wydawca miesięcznika „Świat DRUKU”, zaprasza na Pierwszą Konferencję Online W Wielkim Formacie, organizowaną w ramach Akademii Wiedzy, która odbędzie się 28 kwietnia 2021 r. w godz. 10–15 na platformie Click Meeting. Partnerami konferencji są firmy Atrium Centrum Ploterowe, Epson Europe oraz SCORPIO, zaś patronat branżowy nad wydarzeniem objęły: COBRPP, PIAP, PSSiDC, FestiwalDruku.pl, RemaDays, „Świat DRUKU”, Signs.pl.
Skutkiem epidemii COVID-19 było zamrożenie wielu branż, które do tej pory wykorzystywały wielkoformatowe grafiki reklamowe, oznakowania, upominki reklamowe. Wiele z nich nie wznowiło dotąd działalności, inne funkcjonują w ograniczonym zakresie. Niemniej ten czas zawieszenia uwolnił pokłady kreatywności i zmusił drukarnie wielkoformatowe do wytyczania nowych ścieżek eksploracji rynku i poszukiwania nisz, które z powodzeniem można zagospodarować. Żeby jednak zająć swoją niszę, trzeba nieraz wyjść poza schematy i podjąć odważną decyzję o zmianie lub dywersyfikacji działalności, powiększeniu parku maszynowego, a tym samym oferowanego asortymentu. Warto zatem zobaczyć, co rynek ma w tym zakresie do zaoferowania. Niestety obecnie nie możemy spotkać się na targach i konferencjach, gdzie moglibyśmy podziwiać możliwości maszyn i aplikacje drukowane na żywo. Pandemia wciąż nie sprzyja widzeniu się face to face, dlatego tym razem proponujemy spędzenie wspólnego czasu w przestrzeni wirtualnej.
Co dla Państwa przygotowaliśmy?

Papiery graficzne do druku cyfrowego (m.in. serie BergaJet i SuperiorJet); udoskonalone oprogramowanie do zdalnego akceptowania zleceń – Softproofing oraz Web Monitoring – rozwiązanie umożliwiające kontrolę wstęgi papieru w maszynie heatsetowej – to jedne z najważniejszych produktów z oferty Stora Enso, jakie firma będzie promować podczas virtual.drupa 2021. Odbywające się w dniach 20–23 kwietnia br. wydarzenie online to wirtualna odsłona najważniejszych targów poligraficznych na świecie. Skandynawski koncern przygotowuje z myślą o nim webinaria, powstała również specjalna podstrona.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.