Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie / Zyskowna produkcja książek niskonakładowych

Zyskowna produkcja książek niskonakładowych

Od lewej: Kodak Pre-sales & Sales Consultant DPS Anton Kodinskiy, General Director Chekhov Pechatny Dvor Maksim Rachkov, Director Digital Printing Chekhov Pechatny Dvor Boris Gorelik, Kodak Managing Director Russia Alisa Firsova, Kodak Sales Director, GRC & Eeaster Europe Jacek Skibicki

W ostatnim czasie najstarsza rosyjska drukarnia – First Model – podjęła decyzję o zakupie cyfrowej maszyny drukującej Kodak Prosper 1000. Rozwiązanie to jest wykorzystywane przede wszystkim do produkcji niskonakładowej książek. Obszar ten, zdaniem kierownictwa firmy, stanowi obecnie w Rosji niezagospodarowaną niszę rynkową.

„Historycznie rzecz ujmując, zastosowanie tradycyjnego offsetu do nakładów książek nieprzekraczających 2 tys. egzemplarzy było nieopłacalne. Dopiero przejście na druk cyfrowy sprawiło, że produkcja tego rodzaju wydawnictw stała się zyskowna” – przekonuje Boris Gorelik, dyrektor ds. druku cyfrowego Chekhov Pechatny Dvor, marki należącej do drukarni First Model. Inwestycja umożliwiła jej stworzenie nowoczesnego, zdywersyfikowanego modelu biznesowego, który – poza drukiem w technologii cyfrowej – obejmuje też pełną gamę usług w zakresie zwojowego druku offsetowego, offsetowego druku pełnokolorowego oraz różnego typu wykańczanie i uszlachetnianie.
Obecnie Chekhov Pechatny Dvor obsługuje ponad 200 klientów, głównie z Moskwy i okolic. Są wśród nich zarówno małe firmy, zlecające produkcję jednego tytułu, jak też duże koncerny wydawnicze, specjalizujące się w profesjonalnych publikacjach, m.in. o charakterze technicznym. Firma realizuje zamówienia na książki w oprawie twardej i miękkiej (zarówno klejonej, jak i szytej), kalendarze i fototapety. Dzięki inwestycji w cyfrowe rozwiązanie firmy Kodak wyspecjalizowała się m.in. w produkcji niskonakładowych książek w oprawie twardej, Co miesiąc realizowanych jest tutaj ponad 700 tytułów książkowych i broszur (3 mln egzemplarzy). Połowa z nich jest drukowana w technologii cyfrowej. Około 70–80% książek powstaje z udziałem maszyny Kodak Prosper 1000, co oznacza, że jest ona niezwykle ważnym ogniwem w całym łańcuchu produkcyjnym.
Przejście na cyfrowy druk książek szefowie First Model rozważali już kilka lat temu, zdając sobie sprawę, że ich wymaganiom od strony przemysłowej mogą sprostać jedynie maszyny zwojowe, bazujące na technice inkjetowej. Mówi Boris Gorelik: „Finalnie wybraliśmy system Prosper 1000, gdyż firma Kodak jako jedyna wówczas oferowała maszyny o oczekiwanej przez nas szerokości wstęgi 660 mm. Co więcej, Prosper 1000 ma jedną niepodważalną przewagę nad konkurencją: prędkość sięgającą 200 m/min. Technologia w nim zastosowana umożliwia nam drukowanie przy pełnej wydajności z rozdzielczością 600 × 900 dpi, czego nie jest w stanie zaproponować żaden inny dostawca”.
Wysoka prędkość maszyny Prosper 1000 przekłada się na krótki czas realizacji zlecenia, który wynosi tu średnio godzinę. Oznacza to, że Chekhov Pechatny Dvor może zagwarantować swoim odbiorcom wykonanie każdego tytułu w ciągu 10 dni roboczych. W szczególnych przypadkach czas realizacji zostaje skrócony nawet do 2 dni. Opłacalne stało się drukowanie nawet bardzo niskich nakładów, z przedziału 100–1000 egzemplarzy (zdaniem przedstawicieli firmy, w offsecie granica opłacalności to 1500–2000 egz.). To zaś wpłynęło na zacieśnienie współpracy z wieloma klientami. Jak zaznacza Boris Gorelik, przejście na druk cyfrowy oznaczało też utrzymanie wysokiej jakości: „Prosper 1000, nawet przy wysublimowanych ilustracjach o wysokiej liniaturze rastra, produkuje z jakością typową dla offsetu, w dodatku wyjątkowo szybko”.
Anton Kodinskij, Pre-Sales Consultant ds. rozwiązań druku cyfrowego w firmie Kodak, dodaje: „Obecnie First Model jest w stanie drukować książki w dwóch najpopularniejszych formatach: 15 × 22,5 cm i 13,5 × 21 cm. Od chwili uruchomienia maszyny firma odnotowuje stały wzrost zamówień, m.in. od wydawców specjalizujących się w literaturze branżowej i technicznej. Inwestycja umożliwiła jej wejście na zupełnie nowe rynki, m.in. kolorowych książek i druku na życzenie”.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.