Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Wydarzenia / Drugi ploter Agfa Jeti Titan 3020 w drukarni Colours Factory

Drugi ploter Agfa Jeti Titan 3020 w drukarni Colours Factory

Przy uruchomionym niedawno, drugim w drukarni Colours Factory ploterze Agfa Jeti Titan 3020 stoją od lewej: Przemysław Arabski – szef działu inkjetowego Agfa Graphics, Karina Jaśkiewicz z działu marketingu i Robert Szymanik – kierownik działu druku (oboje Colours Factory).

Zaledwie po kilku miesiącach eksploatacji wielkoformatowego plotera Agfa Jeti Titan 3020 FTR, drukarnia Colours Factory zdecydowała się na zakup drugiego egzemplarza tego modelu, w nieco innej konfiguracji. Jest on wykorzystywany do zadrukowywania różnych prac na twardych podłożach, także nietypowych. Dzięki tej inwestycji połowa wykonywanych przez firmę zleceń w obszarze druku wielkoformatowego jest obecnie realizowana z zastosowaniem techniki inkjet UV.

Kupując w drugiej połowie ub.r. ploter Jeti Titan 3020 FTR, firma Colours Factory stała się pierwszym w Polsce użytkownikiem tego rozwiązania, wyposażonego w dodatkowy moduł do drukowania w trybie „z roli na rolę”. Jak zapewnia Karina Jaśkiewicz z działu marketingu, pozytywne doświadczenia z maszyną w dużym stopniu wpłynęły na zakup drugiego rozwiązania z serii Jeti Titan: „Patrząc z perspektywy kilku miesięcy, jesteśmy zadowoleni z inwestycji w ploter firmy Agfa Graphics. Spełnia on wszystkie stawiane przez nas wymagania, a pracę urządzenia od strony technicznej oceniamy bardzo dobrze. Ploter zapewnia doskonałe odwzorowanie detali, zarówno na mediach sztywnych, jak i giętkich, na co nasi klienci zwracają szczególną uwagę. W przypadku mediów sztywnych są to m.in. PVC, dibond, pleksi czy backlit”.
Przemysław Arabski, szef działu inkjetowego Agfa Graphics, dodaje: „Idealna reprodukcja szczegółów, tak doceniana przez partnerów biznesowych Colours Factory, to zasługa precyzyjnych głowic drukujących, nanoszących krople atramentu o wielkości 7 pikolitrów. Zapewniają one drukowanie z rozdzielczością rzeczywistą 600 dpi, a przy trybie foto wynoszącą 1200 dpi. To pozwala na doskonałe odwzorowanie nawet 4-punktowego tekstu”.
Decyzja kierownictwa Colours Factory o zakupie drugiego urządzenia Jeti Titan 3020 (tym razem bez opcjonalnego modułu „z roli na rolę”) wynikała z potrzeby zwiększenia jej potencjału w zakresie asortymentu realizowanego w technice UV na twardych podłożach. Zwłaszcza, że firma chce na nich wykonywać także nietypowe zlecenia. Jak zapowiada Karina Jaśkiewicz, poza standardowymi pracami będzie ono wykorzystywane do zadrukowywania nowych – dla tej pilskiej firmy – mediów takich jak szkło czy blaty meblowe.
„Ploter Jeti Titan 3020 obsługuje sztywne materiały o maksymalnym formacie 3,02×2 m, będąc idealnym rozwiązaniem dla tego typu zleceń – potwierdza Przemysław Arabski. – Dodatkowym atutem jest jego konstrukcja, umożliwiająca proste ładowanie i wyładowywanie materiałów. Uwzględnia ona płaski, ruchomy stół i stalową ramę. Co ciekawe, drukowanie można tu rozpocząć zarówno od przodu, jak i od tyłu, a jego prędkość jest niezależna od rodzaju zastosowanych mediów”.
Będąc rozwiązaniem klasy przemysłowej, 32-głowicowy ploter Jeti Titan 3020 umożliwia wydajną produkcję z prędkością do 226 m2/h (opcjonalnie można go rozbudować nawet do 48 głowic, zwiększając ilość dostępnych kombinacji kolorystycznych, także z zastosowaniem bieli kryjącej/podkładowej). Inwestując w niedługim czasie w dwa urządzenia z tej serii, firma Colours Factory znacząco zwiększyła swoje moce produkcyjne w obszarze druku UV. „Obecnie w tej technice wykonujemy około 50% wszystkich prac wielkoformatowych – mówi Karina Jaśkiewicz. – Nasz park maszynowy w tym zakresie jest stale rozbudowywany, a jego rozwój niejako wymuszają sami klienci. Oczekują oni różnego rodzaju zleceń, realizowanych w krótkim czasie i z najwyższą jakością. Dlatego chcemy im zaoferować możliwie najszerszy wachlarz produktów i usług, dostępnych zarówno w skali krajowej, jak i międzynarodowej. Stąd decyzja o nowych kierunkach produkcji, takich jak wielkoformatowy druk UV”.
Mówi Przemysław Arabski: „Cieszymy się, że w ciągu zaledwie kilku miesięcy firma Colours Factory zdecydowała się na zakup drugiego plotera Jeti Titan 3020. To dla nas duże wyróżnienie i powód do dumy, gdyż stanowi z jednej strony potwierdzenie zaufania do marki Agfa Graphics, z drugiej zaś – jakości i wydajności oferowanych przez nas rozwiązań. To także spora zasługa naszego działu serwisowego, który – w myśl znanego powiedzenia – w dużym stopniu decyduje o kolejnych zakupach sprzętowych realizowanych przez klientów”.
Karina Jaśkiewicz potwierdza, że profesjonalna opieka serwisowa była jednym z czynników decydujących o zakupie drugiej maszyny Jeti Titan: „Obsługę posprzedażową Agfa Graphics oraz jej serwis cechuje wysoka rzetelność. Gdy tylko pojawia się jakikolwiek problem, jest on niemal natychmiast rozwiązywany”.
Colours Factory to jeden z najdynamiczniej rozwijających się dostawców usług poligraficznych w Polsce. Świadczą o tym nie tylko duże inwestycje sprzętowe, zarówno w technologię cyfrową, jak i offsetową – ale też budowana właśnie trzecia hala produkcyjna. Po ekspansji na rynku polskim, głównie w zakresie materiałów i publikacji reklamowych, firma śmiało wkracza na kolejne rynki zagraniczne. W zwiększeniu usług eksportowych ma pomóc m.in. rozbudowywany dział druku wielkoformatowego UV.
Warto dodać, że drukarnia Colours Factory kilkukrotnie otrzymała tytuł Gazeli Biznesu, przyznawany przez redakcję „Pulsu Biznesu”. Firma może też pochwalić się certyfikatami FSC i PEFC, uwierzytelniającymi jej starania w zakresie odpowiedzialnej środowiskowo, społecznie i ekonomicznie gospodarki zasobami leśnymi.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Powiązana zawartość

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W zakładzie papierniczym Arctic Paper Kostrzyn SA niedawno rozpoczęła pracę krajarka Perfecta 132 Premium Line 2020. Dostawcą urządzenia była firma Avargraf, która mimo ograniczeń związanych ogólnoświatową pandemią dostarczyła i wdrożyła urządzenie bez przeszkód i w terminie. Jak podkreślają jej obecni użytkownicy w kostrzyńskim zakładzie, maszyna oferuje najwyższą jakość w kontekście realizowanych w niej procesów cięcia papieru.

Firma EFI poinformowała o poszerzeniu swojej oferty o zautomatyzowane, intuicyjne narzędzie mające ułatwić klientom zarządzanie zapasami i składanie zamówień – MarketDirect Fulfillment. Jak podaje producent oprogramowania, jego podstawowymi cechami są prostota i wszechstronność.

Muzeum Papiernictwa zaprasza do udziału w wernisażu on-line wystawy „Sztuka pisania”, który zostanie wyemitowany na żywo 11 lipca o godz. 17.00. Podczas streamingu Ewa Landowska – autorka wystawy – opowie o ekspozycji oraz wprowadzi widzów w tajniki pięknego pisania. Wystawę w Dusznikach-Zdroju będzie można oglądać do października br. Muzeum wznowiło działalność z zachowaniem zasad ostrożności.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.