Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Wydarzenia / Forum Przedsiębiorców Branży Opakowań

Forum Przedsiębiorców Branży Opakowań

Polska Izba Opakowań organizuje Forum Przedsiębiorców Branży Opakowań pt. „Przemysł opakowań w obliczu nowych wyzwań”, które odbędzie się 4 marca 2020r. podczas drugiego dnia targów Warsaw Pack. Spotkanie, nad którym patronat medialny objął „Świat DRUKU”, poświęcone będzie omówieniu najważniejszych bieżących problemów, z którymi musi zmierzyć się branża, i określeniu warunków zapewniających w miarę racjonalne metody transformacji czekającej przemysł opakowań.
Jakie to problemy?

Jak podaje PIO, branża opakowań, a w szczególności segment przemysłu opakowań z tworzyw sztucznych musi zmierzyć się z wyzwaniami, jakie wynikają regulacji, zmian w strukturach gospodarek i stylu życia, czy rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Szczególną uwagę na te aspekty zwracają dziś producenci opakowań z tworzyw sztucznych, których produkty skierowane są do takich branż jak produkcja żywności, kosmetyków i leków.

Autorzy raportu „Rewolucja opakowań” przewidują, iż wdrożenie podjętych już decyzji wymagać będzie dodatkowych nakładów inwestycyjnych w granicach ok. 20–25 mld zł w najbliższych 4–5 latach. Wg dyrektora generalnego Tetra Pak, Kingi Sieradzon, tylko z tytułu realizacji dyrektywy SUP (Single Use Plastics), która dotyczy zakazu produkcji plastikowych wyrobów jednorazowego użytku, nakłady związane z wprowadzaniem papierowych słomek, zastępujących słomki z tworzyw sztucznych oraz nakrętek mocowanych do opakowań, wyniosą w latach 2019–2021 aż 80 mln euro.

Producenci i dystrybutorzy opakowań z tworzyw sztucznych w atmosferze „klimatu” wywołanego hasłem „śmierć plastikom” sygnalizują znaczące spadki zamówień (w granicach 30–45%). Co to oznacza dla firmy, nie trzeba wyjaśniać. Nie negując potrzeby pewnej rewolucji w ograniczaniu obecności na rynku opakowań z tworzyw sztucznych z surowców kopalnych (ropa, gaz), należy uwzględnić realne możliwości wprowadzenia tych zmian. Chodzi o przysłowiowe „aby nie wylać dziecka z kąpielą”.

W pierwszej części Forum autorzy raportu „Rewolucja opakowań” zaprezentują główne wyzwania stojące przed branżą opakowań. Tym wyzwaniom poświęcone będzie wystąpienie Kamila Mikołajczyka, dyrektora ds. sektora produkcji przemysłowej Departamentu Sektorów Strategicznych Santander Bank Polska, na temat: „Polscy producenci opakowań wobec zmian regulacji i preferencji konsumentów”. Z kolei Maciej Skarul, dyrektor Sektora Transakcji Kapitałowych z Dep. Bankowości Inwestycyjnej omówi procesy konsolidacyjne w branży opakowań w następstwie wdrażanych zmian. Zaś Piotr Bielski, dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych omówi perspektywy wzrostu gospodarczego, inflacji i rynku pracy. Trzeba bowiem pamiętać, iż podejmowane przez przemysł (przedsiębiorców) działania będą realizowane w szczególnie trudnych warunkach, spowodowanych znaczącym wzrostem kosztów pracy, energii, surowców i innych wynikających z faktu spowolnienia tempa rozwoju gospodarczego oraz opłat środowiskowych.

Druga część Forum będzie poświęcona wymianie doświadczeń o sposobach dostosowywania się przemysłu (producentów) opakowań do wymagań legislacyjnych i preferencji konsumentów. Ważnymi będą wnioski i propozycje na temat zapewnienia warunków do optymalnego z punktu widzenia kosztów – wdrażania procesów transformacyjnych.

Uczestnictwo w Forum jest nieodpłatne. Osoby zainteresowane udziałem proszone są o zgłaszanie uczestnictwa (mail o treści: zgłaszam udział w Forum Przedsiębiorców) na adres: Polska Izba Opakowań, e-mail: biuro@pio.org.pl; info@pio.org.pl do 15 lutego br. Po potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia biuro Izby poinformuje o sposobie i formie rejestracji, upoważniającej do wejścia na teren targów Warsaw Pack oraz prześle szczegółowy program Forum.

Dodatkowych informacji udzielają pracownicy biura Polskiej Izby Opakowań: Wacław Wasiak – tel. 22 651 83 94, 603 648 492; Beata Pyś-Skrońska – biuro@pio.org.pl; Marzenna Kobylarz – info@pio.org.pl

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Firma Trioplast Nyborg inwestuje w wielkoformatową maszynę fleksograficzną Evo XG 8 LR, przeznaczoną do zadruku folii polietylenowych o maksymalnej długości zadruku 1.400 mm oraz maksymalnej szerokości 1.650 mm. Ta przeznaczona do produkcji dużych nakładów opakowań przemysłowych maszyna ma rozpocząć pracę w drugim kwartale 2021 r.

Firma Mimaki Europe, producent drukarek atramentowych i systemów tnących, poinformowała o mianowaniu Takahiro Hirakiego na stanowisko dyrektora zarządzającego. W tej roli zastąpił Yuji Ikedę.

Firma Trotec, jak co roku, zapowiada swoją obecność na 12. edycji targów FestiwalDruku.pl, która odbędzie się już w dniach 9–10 września br. w Expo XXI Warszawa. Na stoisku firmy będzie można przetestować wybrane systemy laserowe i porozmawiać o materiałach grawerskich, oraz – przede wszystkim – zapoznać się z ofertą firmy, w tym z nowościami.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.