Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Wydarzenia / Ranking polskich drukarń dziełowych i książka edytorsko doskonała

Ranking polskich drukarń dziełowych i książka edytorsko doskonała

Przedstawiciele zwycięskich drukarń. Fot. wydawca.com.pl

Podczas pierwszego dnia Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie (24–27 października 2019 r.) poznaliśmy wyniki rankingu polskich drukarń dziełowych, który organizuje redakcja magazynu „Wydawca”. Jak podaje organizator, tytuł Najlepszej Drukarni Dziełowej 2018/2019 zdobył Abedik z Poznania. Drugie miejsce przypadło Zakładowi Graficznemu Colonel z Krakowa, trzecie zaś – Drukarni Wydawniczej im. W. L. Anczyca także z Krakowa.

Najlepsze polskie drukarnie zostały wyłonione na podstawie wyników pierwszej części Rankingu – „Wydawcy Wybierają Drukarnie” oraz nadesłanych przez zakłady poligraficzne danych dotyczących wyników produkcyjnych za rok 2018.

Wręczeniu dyplomów w tej rywalizacji jak co roku towarzyszyło rozstrzygnięcie konkursu dla wydawnictw na Książkę Edytorsko Doskonałą „Edycja”. W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział 67 książek nadesłanych przez 35 wydawnictw. Jury podkreśla wysoki i wyrównany poziom edytorski nadesłanych książek, w tym wysoki kunszt poligraficzny ich wykonania. W jury zasiedli: prof. Lech Majewski (przewodniczący), Edyta Gaworowska (Panta), Michał Buethner-Zawadzki (Arctic Paper Polska), Andrzej Palacz (magazyn „Wydawca”).

Poniżej lista zwycięzców (za portalem www.wydawca.com).

Książki wyróżnione (w układzie alfabetycznym):

Bruszewski. Sztuka generatywna, Wyd. Biblioteki PWSFTiT

Czarna książka, Wydawnictwo Dwie Siostry

– Cztery pory roku w rezerwacie przyrody, Wydawnictwo Typofarge Studio Błażej Ostoja Lnski, Muzeum Pałac Króla Jana III w Wilanowie

– Great! Wielka Brytania dla dociekliwych, Wydawnictwo Dwie Siostry

Mylneryki, Productive Poetry

Nic-nic. Ontologia na marginesach Leśmiana…, Centrum Kultury w Lublinie

Paryż domowym sposobem…, Muza/Sport i Turystyka

Podróżnicy…, Wydawnictwo Dwie Siostry

Książki nagrodzone:
Kto ukradł jutro, Wydawnictwo Albus (autor: Olga Ptak, opracowanie graficzne książki, ilustracje:Dominika Czerniak-Chojnacka, druk i oprawa: Zakład Poligraficzny Moś i Łuczak)

Quarks, Elephants & Pierogi. Poland in 100 Words, Instytut Adama Mickiewicza (autorzy: Mikołaj Gliński, Matthew Davies, Adam Żuławski, ilustracje: Magda Burdzyńska, pomysł i realizacja: Sylwia Jabłońska, druk i oprawa: Akapit sp. z o.o.)

White & Black, Petit SK na zamówienie Hochland Polska (zdjęcia: Maciej Fiszer, projekt okładki opracowanie graficzne: Andrzej Dobosz, skład: Dariusz Nowak, druk i oprawa: Petit SK)

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Zapraszamy do udziału w IX konferencji „Tektura falista – najnowsze technologie”, która odbędzie się w dniach 24–25 września 2020 r. w hotelu „Rancho Pod Bocianem”, ul. Nadarzyńska 15, w Przypkach. Bardzo się cieszymy, że już teraz nasza propozycja spotkała się z dużym Państwa zainteresowaniem i mamy ogromną nadzieję, że we wrześniu bezpiecznie i w licznym gronie będziemy mogli wysłuchać interesujących referatów, jakie przygotowali zaproszeni przez nas prelegenci. Tymczasem zachęcamy Państwa do zapoznania się z naszą ofertą i programem wydarzenia.
Podczas tego dorocznego spotkania ekspertów z branży tektury falistej gwarantujemy wymianę doświadczeń i odpowiedzi na trudne pytania, integrację w otoczeniu natury, dla chętnych konkurs gry w minigolfa lub piłkę siatkową oraz – przede wszystkim – bogaty program merytoryczny.

Firma Heidelberger Druckmaschinen AG poinformowała o decyzji wycofania się z przyszłorocznych targów drupa (20–30 kwietnia 2021 r.). Głównym powodem jest pandemia Covid-19 i jej skutki – ograniczenia w przemieszczaniu się i gromadzeniu, restrykcje higieniczne oraz niemożność przewidzenia, jak sytuacja epidemiczna będzie wyglądała w przyszłym roku. Jednocześnie koncern informuje, że zamierza skupić się na organizacji Tygodni Innowacji w centrum pokazowym w Wiesloch-Walldorf, co ma związek z coraz krótszym czasem wprowadzania nowości na rynek. Pierwszy cykl prezentacji, które będą dostępne także online, odbędzie się w październiku br.
Blisko tydzień później o decyzji rezygnacji udziału w drupie poinformowała także firma Manroland Sheetfed GmbH, uzasadniając ją podobnie – ograniczeniami wynikającymi z pandemii oraz prognozowaną niską frekwencją na targach. Również ten producent zapowiada organizowanie webinarów i tą drogą informowanie swoich klientów o wprowadzanych do portfolio nowościach.

Firma Koenig & Bauer poinformowała oficjalnie, że potwierdza swój udział w roli wystawcy w przyszłorocznych targach drupa. Wcześniej zarezerwowane stoisko nie zostanie zmienione, a producent zamierza zaprezentować szerokie portfolio swoich rozwiązań.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.