Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / drupa news / Yellow changes everything – przeddrupowe seminarium Kodaka

Yellow changes everything – przeddrupowe seminarium Kodaka

Zapowiedź technologii, które w najbliższym czasie zmienią standardy druku, stanowiła przewodnią myśl seminarium zorganizowanego 27 marca br. w Warszawie przez firmę Kodak Polska. Jego głównym celem była prezentacja nowości tego światowego dostawcy, które będzie można zobaczyć podczas tegorocznych targów drupa.

Seminarium pod hasłem „Yellow changes everything”, które jednocześnie będzie hasłem przewodnim Kodaka podczas tegorocznej drupy, odbywało się w hotelu InterContinental. Podczas tego spotkania można było zapoznać się nie tylko z najnowszymi rozwiązaniami Kodaka, ale również z jego polskim zespołem, który będzie do dyspozycji wszystkich odwiedzających targi w Düsseldorfie.
Spotkanie rozpoczęła, witając przybyłych gości, Jolanta Wiśniewska – dyrektor zarządzający Kodak Polska. Następnie przedstawiła strategię Kodaka na najbliższy okres. Jej kluczowymi założeniami są m.in. duże zaangażowanie w rozwój branży poligraficznej oraz wspieranie rozwoju klientów firmy – poprzez dostarczanie innowacyjnych cyfrowych rozwiązań dla sektora publikacji, druku komercyjnego i opakowań. Firma podkreśla, iż stawia na transformację branży poligraficznej za sprawą najnowszych technologii wdrażanych na światowych i lokalnym rynku. Podczas drupy zostanie zaprezentowanych aż 10 nowości z zakresu druku cyfrowego, a rozwiązania Kodaka – poza stoiskiem firmy – można będzie zobaczyć na 30 stoiskach jej partnerów biznesowych.
Podczas wystąpienia Jolanta Wiśniewska przedstawiła wiodące rozwiązania tego producenta dla rynku komercyjnego podkreślając fakt, że nieustannie oferuje on wartości dodane dla klientów z zakresu: płyt offsetowych, CtP, rozwiązań druku elektrofotograficznego oraz zunifikowanego workflow. Strategia Kodaka zakłada również koncentrację na komercyjnym druku atramentowym, promując m.in. swoją innowacyjną technologię Kodak Prosper, która – co podkreślała Jolanta Wiśniewska – znacząco wpływa na transformację branży poligraficznej również w Polsce.
Następnie prelegentka omówiła funkcjonowanie stoiska Kodaka podczas targów drupa 2012. Odwiedzający je goście będą mogli dowiedzieć się tu wielu interesujących informacji o rozwiązaniach przeznaczonych dla druku komercyjnego, sektora wydawniczego oraz produkcji opakowań, a także przekonać się, w jaki sposób rozwiązania tego producenta mogą przyczynić się do rozwoju ich firm. W strefie K-Zone Theater każdego dnia targów, będzie można posłuchać prezentacji prowadzonych na żywo, z udziałem strategicznych partnerów, ekspertów branżowych, przedstawicieli i klientów firmy Kodak. Będzie tu można dowiedzieć się więcej o współpracy z ponad trzydziestoma partnerami biznesowymi oraz najciekawszych instalacjach u klientów Kodaka na wszystkich obsługiwanych przez firmę rynkach. Na stoisku Kodaka funkcjonować będzie również strefa E-Kafe – miejsce spotkań i rozmów bezpośrednich z zainteresowanymi rozwiązaniami Kodaka gośćmi. Jak zapowiedziała Jolanta Wiśniewska, firma przygotowała również wiele ciekawych informacji online, m.in. agendę prezentacji w strefie K-Zone; informacje na ten temat będzie można również otrzymywać sms-em bezpośrednio na telefon.
Warszawskie seminarium Kodaka było również doskonałą okazją do zapowiedzi licznych nowości, które prezentowane będą podczas targów drupa 2012 na stoisku tego producenta. Tę część spotkania poprowadził Mariusz Geras, menedżer sprzedaży w Kodak Polska. Dzięki tej prezentacji odwiedzający Kodaka w Düsseldorfie goście będą mogli swobodniej poruszać się wśród demonstrowanych tam rozwiązań. Na tych największych poligraficznych targach na świecie Kodak zaprezentuje technologie cyfrowe i inteligentne rozwiązania z zakresu obrazowania, które, jak zapowiadał Mariusz Teras, mogą zmienić każdą firmę poligraficzną i ułatwić jej sukces na dzisiejszym, trudnym rynku zleceń. Wśród nich znajdą się rozwiązania pozwalające uzyskać lepszą jakość obrazowania, stanowiące innowację w branży druku komercyjnego, wydawniczego oraz produkcji opakowań. Podczas targów drupa Kodak przedstawi dziesięć nowych rozwiązań cyfrowych i poza swoim stoiskiem zaprezentuje rozwiązania na ponad trzydziestu stoiskach firm partnerskich.
Wśród nowości na stoisku Kodaka znajdzie się m.in. nowa maszyna drukująca Kodak Prosper 6000XL, czterokolorowa, pracująca z prędkością 300 m/min, która pozwala drukować miesięcznie do 160 mln stron w formacie A4. Może ona zainteresować wszystkich klientów, którzy zajmują się drukiem komercyjnym, przygotowywaniem korespondencji tradycyjnej oraz drukiem na skalę przemysłową. Moduł Kodak Prosper Image Optimizer Station gwarantuje większą elastyczność podłoży i większe oszczędności, umożliwia korzystanie z papierów powlekanych, niepowlekanych, błyszczących i matowych oraz oszczędności na papierze od 10 do nawet 60%.
Kodak przygotował również wiele ciekawych nowości dla rynku wydawniczego. Będzie wśród nich nowa maszyna drukująca Timsons T-Press, w której zastosowano technologię Kodak Stream Inkjet. Ta opracowana w ramach programu partnerskiego firmy Kodak (Inkjet Technology Partnerships) maszyna do cyfrowego druku książek oferuje wysoką wydajność, funkcjonalność i zapewnia użytkownikom duże oszczędności. Wszystko to dzięki możliwościom optymalizacji modeli biznesowych drukowania książek.
Kodak prezentować będzie również swoje rozwiązania z serii Prosper. Będzie wśród nich nowy system drukujący Kodak Prosper S30, pracujący z prędkością 914 m/min, który zapewnia, co podkreślał Mariusz Teras, najwyższą prędkość druku na rynku w zastosowaniach hybrydowych. Urządzenie pozwala zwiększać zyski właścicielom zwojowych maszyn offsetowych, dając możliwości oferowania aplikacji druku cyfrowego. System gwarantuje ponadto wysoką jakość personalizacji dla prac drukowanych offsetowo. Na drupie będzie również prezentowany system Kodak Prosper S20 CMYK.
Odwiedzający stoisko firmy Kodak będą mogli również zobaczyć zupełnie nowe efekty druku, które można osiągnąć dzięki rozwiązaniu Kodak Nexpress SX – Gold, Pearlescent i Neon Pink. Warto przypomnieć, iż platforma NexPress SX może zostać wyposażona w nowość, jaką jest system lakierowania UV w linii z efektem błyszczącym lub matowym, a także w podajnik na długie arkusze (660 mm). Kolejne prezentowane rozwiązanie Kodaka – nowa płyta Sonora XP Process Free Plate – pozwala uzyskiwać wysoką jakość oraz szerokie możliwości druku bez stosowania środków chemicznych i wywoływarki. Jej zastosowanie pozwala zmniejszyć zarówno koszty operacyjne jak i wpływ na środowisko – pozwala uniknąć kosztów zakupu i użytkowania wywoływarki, usprawnia operację naświetlania płyt, poprawia efektywność operacyjną przy lepszej kontroli procesu, a także poziom ekologiczny drukarni dzięki temu, że gwarantuje ona czystsze i bezpieczniejsze miejsce pracy. Z kolei Kodak Trillian SP, negatywowa płyta termiczna, jak zapowiadał Mariusz Teras, pomoże drukarniom sprostać wyzwaniom w zakresie poprawy wydajności i skrócenia czasu realizacji zleceń, przy jednoczesnym zwiększeniu jakości wykonania, dzięki wyjątkowej wydajności, znacznie niższym całkowitym kosztom użytkowania i zmniejszeniu wpływu na środowisko w porównaniu z typowymi płytami CtP dostępnymi na rynku. Zdaniem producenta, płyta Trillian SP z chemią SP 500 zapewnia: kompatybilność z większością wywoływarek firmy Kodak, znacznie dłuższe cykle pracy i niższe dawki regeneracyjne, czystą wywoływarkę we wszystkich sekcjach, brak zapachów w przygotowalni oraz minimalizację oddziaływania na środowisko.
Podczas drupy Kodak zademonstruje również nowy wielofunkcyjny system termiczny Achieve All-in-One CtP, który dzięki najnowocześniejszym technologiom naświetlania i obróbki płyt termicznych pozwala właścicielom drukarń rozpocząć użytkowanie systemów CtP bez ponoszenia wysokich kosztów inwestycji. Na system składają się: CtP, płyty, workflow, wywoływarka oraz chemia. System jest niedrogi i gwarantuje dużą stabilność procesu naświetlania.
Firma pokaże też swoje innowacyjne oprogramowania. Będzie wśród nich: oprogramowanie produkcyjne następnej generacji :Kodak Prinergy Workflow 6 (zwiększa ono możliwości przygotowalni, umożliwia automatyzację i możliwości współpracy z rozwiązaniami firm trzecich); Kodak Preps Imposition Software 7 (umożliwia pełną integrację z bazą REM Prinergy6 oraz interfejsem użytkownika Prinergy; posiada ulepszony algorytm automatycznego wyboru z dostępnych szablonów oraz nowe funkcje dla rynku opakowań elastycznych i naklejek); Kodak ColorFlow Software 2 (rozwiązanie zapewnia zintegrowaną kontrolę kolorów w ramach wszystkich urządzeń – monitorów, skanerów, systemów odbitek próbnych oraz maszyn cyfrowych i konwencjonalnych) oraz Kodak InSite Prepress Portal and iPadapplication 6.5 (internetowy system zarządzający przepływem prac, umożliwiający bezpieczne dostarczanie prac, ich śledzenie, współpracę i akceptację online).
Kodak przygotował również prezentacje rozwiązań dla rynku opakowań. Znajdzie się wśród nich Flexcel NX System, który dzięki nowym możliwościom gwarantuje znaczącą poprawę w zakresie kosztów, jakości i elastyczności. Dzięki rozwiązaniu Kodak Spotless Flexographic możliwy będzie druk z wykorzystaniem mniejszej ilości kolorów dodatkowych. Gwarantować on będzie lepszą jakość druku, przy krótszym narządzie maszyny, co powoli zredukować zużycie płyt i farby. Kolejne – i jednocześnie ostatnie prezentowane podczas seminarium – rozwiązanie dla rynku opakowań to Flexcel Direct System. W systemie tym wykorzystano innowacyjną, energooszczędną technologię grawerowania laserowego do produkcji tulei fleksograficznych. Pozwala ono obniżać koszt produkcji wysokiej jakości tulei do druku opakowań i zwiększać opłacalność produkcji. Podsumowując swoje wystąpienie Mariusz Geras jeszcze raz wymienił wszystkie rozwiązania Kodaka, jakie znajdą się na stoisku tego producenta.
Prezentacjom podczas warszawskiego spotkania towarzyszyły filmy obrazujące zastosowanie rozwiązań Kodaka w codziennej produkcji oraz wypowiedzi przedstawicieli użytkujących je firm, którzy mówili o swoich sukcesach, jakie możliwe stały się po wdrożeniach rozwiązań tego producenta.

Od lewej: Mariusz Geras, Jolanta Wiśniewska, Sławomir Iwanowski i Tomasz Gogacz

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.