Drodzy Czytelnicy,
rok 2019 będzie koralowy – zawyrokowała pewna znana amerykańska firma. W tym numerze zaglądamy także do muzeów, pytamy o ścieżki, którymi podąży druk wielkoformatowy; podpowiadamy, jak uniknąć niektórych problemów w sitodruku i tampondruku, piszemy również o różnych sposobach uszlachetniania wydruków. Tradycyjnie też na naszych łamach znajdą Państwo zapowiedzi wystawców przed targami RemaDays, które rozpoczynają się już 13 lutego w Nadarzynie.
Drodzy Czytelnicy!
Proroctwa o nieuchronnej śmierci druku okazały się kompletnie chybione, zmienił się tylko punkt ciężkości produkcji poligraficznej: najwięcej drukuje się już nie książek i gazet, ale opakowań i etykiet. Znacząco wzrosła też świadomość znaczenia opakowania w kształtowaniu wizerunku marki. Niemniej producenci opakowań stają przed nie lada wyzwaniami, zwłaszcza jeśli chodzi o ekologię, a także zabezpieczenia produktów przed fałszowaniem. Także w segmencie drukarń dziełowych poligrafia stoi u progu cyfrowej rewolucji – czy tak jest w istocie, próbują odpowiedzieć na naszych łamach szefowie kilku przedsiębiorstw. O wszystkich tych problemach (i nie tylko o tym) przeczytają Państwo w niniejszym wydaniu „Świata DRUKU”.
Drodzy Czytelnicy,
z raportów Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Etykiet Samoprzylepnych FINAT wynika, że szczyt koniunktury branża osiągnęła w latach 2017–2018, teraz czeka nas spowolnienie. Nie zmienia to faktu, że popyt na etykiety i opakowania wysokiej jakości, z wyszukanymi uszlachetnieniami druku i zdobieniami, wyróżniające się na sklepowej półce, nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Jednak rynek zaczynają kształtować młodsi konsumenci, preferujący opakowania interaktywne oraz ekologiczne. Jeśli zaś chodzi o komunikację marki z konsumentem, coraz większą rolę odgrywa personalizacja opakowań i etykiet, łatwa dziś do wykonania dzięki cyfrowym technologiom druku. O wszystkich tych problemach (i nie tylko o tym) przeczytają Państwo w niniejszym wydaniu „Świata DRUKU”.
Drodzy Czytelnicy,
przed nami tegoroczna odsłona największych europejskich targów poświęconych drukowi wielkoformatowemu, drukowi na tekstyliach, drukowi cyfrowemu i sitodrukowi – FESPA Global Print Expo. O atrakcjach przygotowanych przez organizatorów (w tym o nowej strefie poświęconej zarządzaniu barwą w druku wielkoformatowym i druku na tekstyliach) oraz o produkcji tekstyliów zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju (artykuł Debbie McKeegan) przeczytają Państwo na naszych łamach. Piszemy także m.in. o niuansach druku na ekologicznej bawełnie, rozwiązywaniu problemów w sitodruku i druku termotransferowym, uszlachetnianiu wydruków wielkoformatowych, tajemniczo brzmiącym unboxingu opakowań e-commerce. W niniejszym wydaniu „Świata DRUKU” zamieszczamy także relacje z kilku zimowo-wiosennych imprez targowych i dni otwartych.
Drodzy Czytelnicy,
za nami pierwsza konferencja z cyklu „Święto Książki” – zapraszamy do przeczytania relacji z tego ciekawego wydarzenia w niniejszym wydaniu „Świata DRUKU”. Przy okazji targów Film Video Foto piszemy o nowościach w dziedzinie fotografii, zwłaszcza o papierach do druku zdjęć, a także o samych targach, na które przygotowaliśmy atrakcyjne warsztaty i prelekcje. Wracamy też do tematyki przygotowania materiałów do druku i zarządzania barwą. Szczególnie ciekawy wydaje się przewodnik Simona Ecclesa po formatach plików graficznych. Marcin Dąbrowski stawia pytania o profile ICC i prezentuje różnice w ujmowaniu przestrzeni barwnych przez różne standardy, a Paul Lindström doradza, jak wybrać odpowiedni do naszych potrzeb spektrofotometr. Nie zabrakło też „brandowego” artykułu Joanny Roszkowskiej, raportów o stanie poligrafii w Polsce i na świecie, relacji z wydarzeń branżowych, powrócił także Chochlik Drukarski.
Drodzy Czytelnicy,
postęp technologiczny i poszukiwanie nowych zastosowań, zarówno jeśli chodzi o druk analogowy, jak i cyfrowy, zaowocował powstaniem maszyn hybrydowych, łączących najlepsze cechy rozwiązań konwencjonalnych i cyfrowych. Proces ten interesująco opisuje w tym numerze Sean Skelly; w kontekście obowiązujących trendów w produkcji etykiet i opakowań omawia go także Dieter Finna. Drugim ważnym zagadnieniem poruszanym w tym wydaniu jest obróbka po druku i uszlachetnianie wydruków – przykład dość skomplikowanego uszlachetnienia mogą Państwo zobaczyć na naszej okładce. Ponadto na łamach „Świata DRUKU” piszemy o zabezpieczaniu druków paszportowych, doradzamy, jak przygotować się do kupna lub sprzedaży maszyny używanej i jak sfinansować taką inwestycję, relacjonujemy targi i inne wydarzenia branżowe.
Drodzy Czytelnicy,
tradycyjnie letnie wydanie „Świata DRUKU” przygotowaliśmy w dwóch grzbietach. zeszyt główny poświęciliśmy technikom wykorzystywanym do zadruku mediów wielkoformatowych i tekstyliów: drukowi cyfrowemu, sitodrukowi, sublimacji oraz rozwiązaniom hybrydowym. Piszemy także o druku 3D w reklamie i trendach w produkcji upominków reklamowych. A czynimy to nie bez kozery, gdyż przed nami wrześniowe targi FestiwalDruku.pl i FestiwalMarketingu.pl, poświęcone w głównej mierze poligrafii reklamowej, drukowi wielkoformatowemu i drukowi na tekstyliach. Wydaniu głównemu towarzyszy w tym roku katalog „Poligrafia na polskim rynku” – edycja 2019, najlepsza baza adresowa polskiej poligrafii. Oprócz wersji drukowanej pracujemy także nad jej odpowiednikiem elektronicznym, by stała się ona dla Państwa rzetelnym i wiarygodnym źródłem wiedzy o podmiotach tworzących współczesny polski rynek poligraficzny.
Drodzy Czytelnicy, tegoroczne wrześniowe wydanie „Świata DRUKU”, polsko-angielskie – podobnie jak dwa lata temu – przygotowaliśmy przede wszystkim z myślą o targach Labelexpo Europe, których 40. już edycja rozpocznie się 24 września. Jubileusz zobowiązuje – twierdzą organizatorzy – zatem tegoroczne targi mają być największe i najwspanialsze w całej swej historii. Więcej szczegółów na ten temat zdradza Lisa Milburn, dyrektor zarządzająca Labelexpo Global Series. Labelexpo Europe z pewnością zachwyci swoim rozmachem, niemniej, jak wynika z najnowszego raportu FINAT Radar, na rynku etykiet nastąpiło spowolnienie, choć w naszej części Europy jest jeszcze trudno zauważalne. Jakie są jego przyczyny i czy ten trend się utrzyma? Jak upowszechnienie technologii hybrydowych wpłynie na rynek? Czy fleksografia odchodzi do lamusa? Odpowiedzi na te pytania poszukują w tym numerze nasi autorzy.
Oddajemy w Państwa ręce kolejną edycję katalogu „Poligrafia na polskim rynku”. Dotychczasowe wydania tej publikacji spotkały się z dużym zainteresowaniem, dlatego cieszymy się, że możemy Państwu zaprezentować nową jej odsłonę. Celem katalogu jest umożliwienie potencjalnym klientom znalezienia odpowiedniego dostawcy z branży poligraficznej, opakowaniowej i papierniczej.
Podobnie jak dwa lata temu, wszystkie uwzględnione w katalogu firmy zostały pogrupowane według kategorii ułożonych alfabetycznie, aby łatwiej było Państwu znaleźć właściwą branżę i przedsiębiorstwo. Dodatkowo każdą kategorię opatrzyliśmy mapami z lokalizacjami firm. Część przedsiębiorstw zdecydowała się zaprezentować Państwu pełne dane teleadresowe oraz profil działalności, co z pewnością ułatwi dotarcie do nich wszystkim zainteresowanym. Mamy nadzieję, że taki układ katalogu pozwoli Państwu szybko i sprawnie odnaleźć firmę świadczącą usługi lub oferującą produkty, jakich Państwo poszukują.
Drodzy Czytelnicy, tradycyjnie już w październikowym wydaniu przyglądamy się sytuacji polskich drukarń dziełowych. A ta nie jest dobra – największym problemem są malejące nakłady i opóźnienia w płatnościach. Czy książka ma szansę przynajmniej zrównać się w tej walce o konsumenta z innymi formami rozrywki? Może tak być, o ile do jej tworzenia zaprzęgniemy najnowsze technologie, i to zarówno na etapie produkcji (druk cyfrowy), jak i odbioru treści przez czytelnika-konsumenta. Na pewno pomogą w tym solidna obróbka introligatorska i atrakcyjne wizualnie, uszlachetnione okładki. Druk cyfrowy może też pomóc młodym, zdolnym projektantom zawojować rynek mody. Sonja Angerer przewiduje, że już niedługo będziemy zamawiać nietypową odzież w cyfrowych minifabrykach. Póki co to nisza do zagospodarowania. Zachęcamy również do zapoznania się ze szczegółową analizą kosztów druku tamponowego, relacjami z targów FestiwalDruku.pl i Labelexpo Europe 2019 i pozostałymi artykułami.
Drodzy Czytelnicy, jak zawsze w listopadzie wracamy do tematyki zarządzania barwą i przygotowania materiałów do druku. Na pierwszy ogień idą fotografie cyfrowe – kilka podstawowych zasad ich obróbki przypomina Paul Lindström. Marcin Dąbrowski kontynuuje temat polityki barwnej, czyli kompleksowego systemu zarządzania barwą w drukarni, bez którego możemy zapomnieć o druku wysokiej jakości. Problemy z jakością druku fleksograficznego, które można rozwiązać na etapie przygotowalni, są z kolei tematem artykułu Przemysława Aranowskiego. Kwestia jakości druku jest ściśle powiązana z automatyzacją, cyfryzacją, zarządzaniem przepływem pracy i łańcuchami dostaw, wreszcie ze spełnianiem warunków narzucanych przez zasady zrównoważonej gospodarki. Czwarta rewolucja przemysłowa w poligrafii trwa i nie ma przed nią ucieczki. Dostosowanie się do nowych warunków rynkowych wymaga inwestycji w badania, technologie, maszyny i materiały. Skąd czerpać fundusze? Tego również dowiedzą się Państwo z bieżącego wydania „Świata DRUKU”.
Drodzy Czytelnicy,
mijający rok zamyka drugą dekadę tego stulecia. Jaka była? Przez pierwszych kilka lat dźwigaliśmy się z kryzysu. W połowie dziesięciolecia byliśmy „zieloną wyspą” ze świetnymi ocenami ratingowymi i szybko rozwijającą się gospodarką. Teraz stajemy w obliczu globalnego kryzysu klimatycznego i demograficznego, a prognozy na przyszłość nie są optymistyczne. Choć może jest światełko w tunelu. Konsumenci są coraz bardziej świadomi zagrożeń i otwarcie komunikują swoje potrzeby, wybierając produkty oraz opakowania wytworzone zgodnie z zasadami zrównoważonej gospodarki. Trend ten dostrzegają także dostawcy technologii, coraz częściej oferując rozwiązania mniej szkodliwe dla środowiska. Wiele z nich prezentowano na targach Labelexpo, dyskutowali o nich nasi goście podczas konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie” w Krynicy-Zdroju, piszemy o tych zagadnieniach w tym wydaniu „Świata DRUKU”.
Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.
W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu
*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:
Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.
Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.
W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.
Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.
W ciągłej sprzedaży posiadamy książkę LETTERA MAGICA – wydaną przez spółkę Polski Drukarz, autorstwa Krzysztofa Tyczkowskiego.
Przewodnik po sztuce typografii, przeznaczony dla wszystkich, którzy zajmują się projektowaniem typograficznym, niezależnie od tego, czy mają przygotowanie plastyczne, czy też wykonują zawód grafika-projektanta opierając się głównie na intuicji i czerpiąc z gotowych wzorów. Książka cieszy się dużym uznaniem i jest chętnie kupowana przez adeptów sztuki typograficznej.
Cena zakupu: cena książki 45 zł + koszty pakowania i wysyłki 16,00 zł
W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.
Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.