Drodzy Czytelnicy,
Jak wskazują eksperci, lata dwudzieste XXI wieku upłyną pod znakiem automatyzacji, a nawet „hiperautomatyzacji”, przynajmniej jeśli chodzi o poligrafię. Na naszych łamach swoimi przemyśleniami na ten temat – oraz na temat przyszłości druku cyfrowego w ogóle i druku na tekstyliach w szczególności – dzielą się eksperci: Raphael Ducos i Ron Gilboa oraz Graeme Richardson-Locke. Sonja Angerer przypomina o normach bezpieczeństwa, jakie muszą spełniać drukowane elementy dekoracji wnętrz, zaś Radosław Grabski omawia wady i zalety zamkniętych systemów farbowych w tampografii. Piszemy też m.in. o trendach w projektowaniu wizualnym i druku ekosolwentowym oraz o rebrandingu pewnej znanej marki. Sporo miejsca w tym wydaniu poświęciliśmy tradycyjnie zapowiedziom wystawców na zbliżające się wielkimi krokami targi RemaDays.
W lutowym wydaniu „Świata DRUKU” piszemy m.in. o automatyzacji i rozwiązaniach chmurowych – o tym, że stanowią one przyszłość druku, przekonują w swoich artykułach Lorenzo Villa i Marcin Polkowski. Nessan Cleary kreśli wizję najbliższych lat w kontekście targów drupa, Jacek Kuśmierczyk omawia perspektywy polskiego konwertingu, a Antoni Łuchniak prezentuje tegoroczne trendy w projektowaniu opakowań. Przeczytają Państwo także o niuansach zarządzania barwą i sposobach radzenia sobie z problemami – na ten temat piszą Simon Eccles, Emmy Schlotthauer, Marcin Dąbrowski i Paul Lindström. Joanna Roszkowska przybliża zaś pokrótce historię opakowań i brandingu.
Drodzy Czytelnicy, epidemia koronawirusa zrujnowała doszczętnie tegoroczny poligraficzny kalendarz targowy. Niemal wszystkie imprezy zaplanowane w pierwszej połowie roku zostały odwołane lub przeniesione na nowy termin – więcej informacji znajdą Państwo wewnątrz numeru. Ponieważ wydanie marcowe przygotowywaliśmy na targi Packaging Innovations, sporo miejsca poświęciliśmy tematyce opakowań i etykiet. Efektywność kosztową w druku wąskowstęgowym analizuje Dieter Finna, Antoni Łuchniak przygląda się technikom uszlachetniania druku z perspektywy projektanta opakowań, Joanna Roszkowska wyjaśnia, czym jest spójna architektura marki, Marcin Dąbrowski zaś kontynuuje temat druku rozszerzonym gamutem barwnym. W drugiej części tego wydania przeczytają Państwo o innowacjach w druku na tekstyliach, materiałach do druku sublimacyjnego, otwartych systemach farbowych w tampografii, wpływie druku cyfrowego na środowisko naturalne. Zamieszczamy także relacje z targów RemaDays i WarsawPack oraz spotkań branżowych.
Drodzy Czytelnicy,
Epidemia wpływa na całe nasze życie. Tymczasem zagrożenie zmianami klimatycznymi wcale nie minęło, wręcz przeciwnie, prognozuje się, że w tym roku jeszcze bardziej dadzą nam się one we znaki. Idea zrównoważonej gospodarki i ochrony zasobów naturalnych w obecnej sytuacji może nawet zyskać na znaczeniu. Zresztą przyjętych wcześniej regulacji i wytycznych epidemia nie unieważniła, normy i nakazy ciągle obowiązują, zwłaszcza w kwestii bezpieczeństwa opakowań farmaceutycznych. Piszemy o tych zagadnieniach w niniejszym wydaniu „Świata DRUKU”. Numer ten miał być także obecny na Warszawskich Targach Książki. Jak wiemy, nie odbędą się one w tym roku. Niemniej zachęcamy do lektury artykułów, które z tej okazji przygotowaliśmy, zwłaszcza interesującej rozmowy o książkach dotykowych, które pozwalają na obcowanie z literaturą dzieciom niewidomym i słabowidzącym.
Wydanie 5–6 „Świata DRUKU” ma podwojoną objętość i zróżnicowaną tematykę. Koronawirus spowodował maraton wydarzeń online, które w jakimś stopniu mają zrekompensować brak targów. Firmy nie mogą czekać z anonsowaniem nowości – w tym numerze piszemy o kilku takich premierach. Epidemia uwrażliwiła nas na kwestie bezpieczeństwa. Będziemy coraz częściej zwracać uwagę, czy opakowania nabywanych produktów spełniają wszystkie normy i wymogi. Docenimy też z pewnością takie cechy jak bakteriostatyczność nie tylko opakowań do żywności, ale także książek czy czasopism. Tematy te poruszają na naszych łamach Arkadiusz Bloda, Jacek Hamerliński i Kacper Oczkoś. Marcin Dąbrowski zabiera nas do świata druków zabezpieczonych, John Corral przybliża zagadnienie inkjetowego druku na meblach, a Joanna Hałaczkiewicz i Grzegorz Fijas analizują typograficzne aspekty kampanii wyborczej podczas pandemii. Piszemy także o sposobach pozyskania środków na działanie firm w dobie epidemii i założeniach kolejnych wersji tarczy antykryzysowej.
Drodzy Czytelnicy, niestety pandemia COVID-19 nie słabnie, – tematyka ta towarzyszy nam również w tym wydaniu „Świata DRUKU”. Neil Felton ze stowarzyszenia FESPA wyjaśnia, dlaczego podjęto decyzję o kolejnej zmianie terminu FESPA Global Print Expo, Edyta Lisowska analizuje sytuację polskiej branży upominków reklamowych, Adam Kuźma i Maurycy Organa omawiają regulacje Tarczy 4.0 dla przedsiębiorców. Podpowiadamy również, jak dzięki drukowi na tekstyliach przetrwać kryzys, jak uzyskać wysoką jakość w druku sublimacyjnym i tampondruku, a także relacjonujemy liczne wydarzenia branżowe, które z powodu koronowirusa odbywały się w ostatnim czasie online.
Letniemu wydaniu naszego miesięcznika towarzyszy specjalny dodatek pt.: „Opakowania i etykiety XXI wieku – zrównoważone, funkcjonalne, bezpieczne, piękne”. Znajdą w nim Państwo informacje o innowacyjnych technologiach, maszynach i materiałach, a także trendach dominujących w branży opakowań.
Drodzy Czytelnicy, oddajemy w Państwa ręce specjalny dodatek „Świata DRUKU”, w którym piszemy o opakowaniach i etykietach XXI wieku. W ciągu ostatnich dekad w tym sektorze dokonała się rewolucja technologiczna. Dziś w drukarniach są systemy zarządzania produkcją i obsługi zleceń operujące danymi z chmur, zdalne usługi serwisowe, spersonalizowaną produkcję na żądanie i rozszerzoną rzeczywistość. Konsumenta z kolei bombardują niezliczone bodźce, już nie tylko kolorystyczne, ale też zapachowe, dźwiękowe czy dotykowe. Z drugiej strony mamy coraz silniejszy trend dbałości o środowisko i próby bardziej racjonalnej gospodarki zasobami. Epidemia pokazała, że nacisk na ograniczanie szkodliwych dla środowiska materiałów oraz poszukiwanie ich naturalnych, równie bezpiecznych i funkcjonalnych odpowiedników wydaje się jeszcze większy, nawet w segmencie opakowań transportowych – kupujący coraz bardziej cenią opakowania „sprytne”, ale estetyczne. Jakie więc powinny być nowoczesne opakowania i etykiety? Uwzględniając wymagania konsumentów (także 50+), można powiedzieć krótko: zrównoważone, funkcjonalne, bezpieczne i – oczywiście – piękne.
Drodzy Czytelnicy!
Wrześniowe wydanie „Świata DRUKU” tradycyjnie skupione jest wokół tematyki etykiet, opakowań i druku fleksograficznego. Zapraszamy m.in. do zapoznania się z analizą sytuacji na europejskim rynku etykiet samoprzylepnych w czasach epidemii, prognozami dla segmentu opakowań i druku fleksograficznego oraz z interesującymi wynikami badań farb fleksograficznych przeprowadzonych przez amerykańskich studentów. Być może znajdą one kontynuatorów na naszych uczelniach, a ich autorzy zechcą zaprezentować wyniki na naszych łamach. Wewnątrz numeru znajdą Państwo również informacje o 15. już konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, organizowanej przez Wydawnictwo Polski Drukarz w dniach 22 i 23 października br. w Żninie.
Szanowni Czytelnicy,
w październikowym „Świecie DRUKU” przyglądamy się sytuacji w segmencie druku dziełowego. Paradoksalnie – jak pisze Piotr Dobrołęcki – pomimo zapaści targów (w ostatniej chwili odwołano Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie), branża wydawnicza radzi sobie z kryzysem całkiem dobrze, co powinno przełożyć się na sytuację drukarń. Czasy są jednak na tyle niepewne, że trudno przewidywać, co przyniesie choćby najbliższy miesiąc. Wewnątrz numeru znajdą Państwo również relację z targów FestiwalDruku.pl i FestiwalMarketingu.pl, które pomimo niesprzyjających okoliczności udało się zorganizować. Tradycyjnie też część wydania poświęcamy technikom i technologiom obróbki po druku i uszlachetniania, druku na tekstyliach i druku wielkoformatowego.
Szanowni Czytelnicy,
Listopadowe wydanie „Świata DRUKU” tradycyjnie poświęciliśmy w dużej mierze zarządzaniu barwą, przygotowaniu prac do druku i systemom zarządzania procesami produkcyjnymi w drukarni. Tomasz Szemborski rozważa kwestie wyboru trybu kolorów w druku sublimacyjnym. Mirosław Bohdan wyjaśnia tajniki systemów do stuprocentowej inspekcji druku. Paul Baker prezentuje korzyści, jakie markom przynosi druk fleksograficzny z rozszerzonym gamutem barwnym. Antoni Łuchniak przekonuje, że opakowanie premium służy nie tylko produktom luksusowym, a Mikołaj Łagowski doradza, jak korzystnie rozliczyć koszty leasingu maszyny. Wewnątrz numeru znajdą Państwo także relacje z wydarzeń, które zdążyły się odbyć przed zaostrzeniem sytuacji epidemicznej – targów Packaging Innovations, Forum Fleksograficznego PIF i konferencji „Tektura falista – najnowsze technologie”.
Szanowni Czytelnicy,
w ostatnim w roku 2020 wydaniu „Świata DRUKU” znajdą Państwo relację z Pre-Kongresu „Etykiety Samoprzylepne” 2020 Online oraz nawiązujące do zagadnień na nim poruszanych artykuły na temat materiałów etykietowych wpisujących się w założenia GOZ. Monika Boczek zabiera Państwa w podróż po świecie japońskiej reklamy, z kolei Antoni Łuchniak analizuje kwestie komunikowania wartości marki m.in. na opakowaniach produktów. Rozmawiamy także z Aleksandrą Warkocką, dyrektor ZSZ nr 6 w Poznaniu o blaskach i cieniach edukacji poligraficznej. A jeśli szukają Państwo prezentu świątecznego dla poligrafa, podpowiedź znajdą w „DTP Zinie” Szymona Kropaczewskiego, nauczyciela wspomnianego ZSZ. Mamy nadzieję, że nowy format felietonu przyniesie Państwu nieco radości.
Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.
W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu
*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:
Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.
Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.
W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.
Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.
W ciągłej sprzedaży posiadamy książkę LETTERA MAGICA – wydaną przez spółkę Polski Drukarz, autorstwa Krzysztofa Tyczkowskiego.
Przewodnik po sztuce typografii, przeznaczony dla wszystkich, którzy zajmują się projektowaniem typograficznym, niezależnie od tego, czy mają przygotowanie plastyczne, czy też wykonują zawód grafika-projektanta opierając się głównie na intuicji i czerpiąc z gotowych wzorów. Książka cieszy się dużym uznaniem i jest chętnie kupowana przez adeptów sztuki typograficznej.
Cena zakupu: cena książki 45 zł + koszty pakowania i wysyłki 16,00 zł
W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.
Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.